Dag 1. gezellig thuis

11 juli 2016 - Nieuwerkerk aan den IJssel, Nederland

We zijn de vakantie rustig begonnen. Lekker uitgeslapen.... tot 6:45!! Toen stonden de mannetjes al gezellig naast m'n bed te springen. Lucas stopte me wat knuffels toe en na een dikke knuffel gingen hij en z'n broertje lekker met de duplo spelen. Mama kon dus nog ff een half uurtje blijven liggen. Papa werkt nog twee weekjes, dus die was al vroeg de deur uit.

Wat is het toch eigenlijk heerlijk om niet te hoeven haasten 's morgens. Niet vlug aankleden, tanden poetsen, haren doen, boterham eten en vlug vlug de deur uit om 8:10, om op tijd op school te komen. Nee gewoon lekker poko poko in de vakantie. In pyjama ontbijten (wel op de bank voor de tv natuurlijk) een uur later pas aankleden en opfrissen, gezellig wat drinken en nog even naar buiten. Om half 11 zijn we boodschapjes gaan doen bij de Albert Heijn op de Terp. We hadden de winkel bijna helemaal voor ons alleen. Dat is nog eens relaxed winkelen. Bij papa aan de zaak hebben we een heel brood, boter, pindakaas, hagelslag en vleeswaren gebracht. 'k Heb de jongens lekker verwend met een mini-donut. Gewoon omdat het vakantie is. Dan mag er altijd net even wat meer..

De middag ging snel voorbij door dat heerlijke schoonheidsslaapje van ons alle 3. Omdat het kan! Toen we weer fris en fruitig beneden kwamen hebben we lekker gedronken en mochten de jongens vingerverven. Een half uur lang waren ze zeer geconcentreerd met hun kunstwerk bezig. Wat is er leuker dan kliederen? De rest van de middag hebben ze buiten gespeeld. Ondanks de storm. Af en toe, als het er erg heftig aan toe ging kwamen ze naar binnen gerend.."Mama, ik ben een beetje bang!". Maar iedere keer waren ze ook gauw weer buiten. Wie het hoogste kan springen op de trampoline, tussen de stuiterende voetballen door en een potje stoeien...

Om half 7 kwam papa thuis en hebben we aan tafel gegeten met elkaar. Rijst met kip, zoetzure saus en verse groenten: lente-ui, paprika, wortel en stukjes ananas. Lekker! Lucas verzorgde het toetje. Wat kan hij toch altijd goed meehelpen. Na het eten heeft papa de mannetjes in bad gedaan en op bed gelegd en heb ik de boel weer opgeruimd.

en toen was het tijd voor mijn Blog!! beentjes omhoog, thee'tje erbij en tv kijken met manlief.

Tot morgen!