Dag 11. een hele dag thuis

21 juli 2016 - Nieuwerkerk aan den IJssel, Nederland

Vandaag even lekker niks. Gewoon thuis, rustig aan. Het zonnetje schijnt dus we zijn veel buiten. Helemaal niet vervelend om in ons kikkerlandje te blijven zo! 's middags komen oude opa en oma om zwarte bessen te plukken. De struik hangt behoorlijk vol, nog wel, want het zit vol met slakken. Gauw zoveel mogelijk bessen plukken! Ik maak 3 cappuccino en haal twee waterijsje en een bakje duiven om er lekker van te genieten bij het schuurtje. Altijd gezellig even bijkletsen met opa en oma. Lucas mocht zijn schoolfoto aan oma geven, zo'n trots bekkie heeft ie als hij het overhandigt! Ik schrijf nog even een kaart voor Peter, het neefje van Peet is in het centrum van Rotterdam mishandeld door een stel rotzakken die hem wilden beroven. Z'n kaak en jukbeen zijn daarbij gebroken. Arme jongen... vandaag zou hij geopereerd worden. Ik geef de kaart aan opa en oma mee, die zoeken hem vanavond of morgen nog op in het ziekenhuis.. Om een uur of vijf worden de jongens moe en strijken ze neer op de bank om tv te kijken. Dat mag best na zo'n hele dag buiten! Ik maak weer macaroni, maar dit keer gewoon "oranje" ... Wat hebben ze weer gesmuld. En dan hup in bad en naar bed. Weer eens een keertje vroeg, daar knappen ze van op. Tot morgen!