Dag 13. dagje Apenheul Apeldoorn

23 juli 2016 - Apeldoorn, Nederland

Op deze schitterende zaterdag zijn we met z'n viertjes naar de Apenheul geweest. De zon schijnt en het is 25 graden, al voelt het warmer aan. Na een mooie autorit komen we om kwart voor 10 aan bij het park. Letterlijk Park,, want voordat je bij de kassa komt heb je al een hele wandeling afgelegd door de sprookjesachtige Veluwse natuur. In het midden een grote vijver en daaromheen kronkelpaadjes omringd met bloeiers in alle kleuren van de regenboog en natuurlijk grote oude bomen. Nog geen aap te zien maar we horen ze al wel! Uiteindelijk komen we bij de kassa, kopen we de kaartjes en mogen we bij de aapjes gaan kijken. Er worden leentassen uitgedeeld die aap-veilig zijn maar die hebben wij niet nodig. Onze tassen hebben we in de auto gelaten en alleen de fotocamera is mee. De eerste aapjes die we zien zijn de kleine doodshoofdaapjes. Wat een schatjes om te zien! Maar wel heel ondeugend. Hoog in een boom zit een aapje dat snoepjes heeft gepikt van een peutertje in een buggy. Oeps.... niet zo gezond die haribo beertjes. Wat zitten er veel! We kijken onze ogen uit. En wat is het een mooi park. Mooie paden, schitterende bomen en bloemen en het is overal schoon en netjes. Op meerdere plekken in het park kun je uitrusten, eten/drinken en is er genoeg te spelen voor de kinderen. Bij de apenkooi speeltuin zijn ze niet weg te slepen! Leuk hoor, wij genieten wel van het zonnetje op het terras. We hebben veel apen gezien, lekker gespeeld, genoten van de zon en het mooie park en natuurlijk van elkaar! Zeker voor herhaling vatbaar! (2 dagen later hoor ik dat ik de hoofdprijs heb gewonnen met mijn foto's. seizoenskaarten voor het hele gezin geldig t/m 30 okt) Super leuk!

1. R j kwakernaak:
    27 juli 2016
    de jongens hebben zeker apenstreken naar huis genomen..